RSS

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

"Zabij dla mnie" Karen Rose

 
To druga cześć cyklu powieściowego. W pierwszej "Krzycz dla mnie" poznajemy rodzinę Vartanian w chwili, gdy okazuje się, ze zostali zamordowani rodzice, a ich syn Simon uznany za zmarłego żyje i ... morduje.
W tej części rodzeństwo Susannah i Daniel Vartanian, po wielu latach rozłąki odnajdują drogę do siebie. Wiele tajemnic rodzinnych zostaje wyjaśnionych. Tajemnic mrocznych i pokrętnych.Ojciec, sędzia, który robił różne przekręty i brał łapówki, matka, która miała nieślubne dziecko z innym mężczyzną i ... pojawia się jeszcze ktoś, kto zieje wielka nienawiścią, kto uważa, że cały majątek rodzinny należy się jej , a nie Susannah
Po faktycznej śmierci Simona w poprzedniej części wydawać by się mogło, że już nic gorszego nie może tej rodziny spotkać, a jednak.
Ktoś uprowadza nastolatki, wykorzystuje i morduje. Najpierw nawiązuje kontakt przez Internet,gdzie każdy może być kim chce, umawia się na randki i uprowadza.Porwano sześć dziewcząt, tylko jednej z nich udało się uciec.
Wyścig z czasem między mordercą, a agentem Lukiem Papadopoulos'em.  Susannah Vartanian jest prokuratorem i bardzo stara się pomóc policji w schwytaniu mordercy, tym bardziej, że jej jedyny brat Daniel został ciężko ranny podczas obławy na przestępcę. 
Kto jest mózgiem całego przedsięwzięcia handlu "żywym towarem", kto ma tak ogromny wpływ na innych, że ci mordują na rozkaz. Kim jest ten ktoś, że zna wszystkie mroczne tajemnice z życia Susannah ?
Kto ma w sobie tak ogromną nienawiść, że chce śmierci rodzeństwa Vartanian?
Z każdej strony tej książki wypływa okrucieństwo, przemoc fizyczna i psychiczna. Bardzo nawiązuje do poprzedniej części powieści i przedstawia inny punkt widzenia na te poprzednie wydarzenia. Można jednak czytać ją osobno.
Nie powiem, by mnie ta powieść powaliła, ale w napięciu owszem trzymała, bo nic nie jest takie, jak się wydaje, zwłaszcza cały "mózg" przestępstwa. To było dla mnie zupełne zaskoczenie.
Polecam tym którzy lubią mocne książki.

Rose Karen : Zabij dla mnie. Warszawa : Amber, 2008, 381s.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

nie wiesz gdzie mogę ją kupić? jest zupełnie nie dostępna...a w bibliotekach w mojej okolicy zupełnie jest niedostępna

mpoppins pisze...

nie wiem, czytałam ja bardzo dawno i chyba wypożyczyłam z biblioteki, zobacz na Allegro

Prześlij komentarz