RSS

sobota, 22 października 2011

"Oto nadchodzi pająk" James Patterson


Psychopata porywa dwójkę dzieci z dość zamożnych i znanych rodzin. Jedno z dzieci umiera i wówczas następuje czas sławy Gary'ego Sonejiego, który od dzieciństwa marzył, by zostać sławnym. Patologiczne dzieciństwo spędzone z wredną macochą i znienawidzonym przyrodnim rodzeństwem pogłębia zło czające się w Sonejiu. Na co dzień ojciec ślicznej córeczki, niemalże wzorowy mąż na zewnątrz, natomiast wewnątrz kłębiąca się złość i zazdrość.
Patterson zwodzi czytelnika tak jak Sonneji zwodzi Alexa Crossa i wszystkie służby specjalne Stanów Zjednoczonych. Jest wszędzie i nigdzie. A gdy w końcu udaje się go schwytać wszyscy wierzą, że mają przed sobą biednego człowieka, cierpiącego na rozdwojenie jaźni. Czy na pewno tak jest?
A może faktycznie sądzony psychopata jest tylko narzędziem kogoś bardziej mocarnego, a może jednak nie ??? Kto tu z kogo kpi???
Mimo tych zwrotów akcji, wielu pytań pozostawionych bez odpowiedzi niemal do końca powieści i nawet po zakończeniu, to jakoś nie powaliła mnie ta książka. 
 Przeszkadzało mi w czytaniu to, że wcześniej widziałam film nakręcony na podstawie tej powieści.
Patterson potrafi budować napięcie i przykuć uwagę czytelnika. Tu jednak czuję niedosyt. 
Jest to debiut autorski Jamesa Pattersona i równocześnie pozycja otwierająca cykl z Alexem Crossem.

Książka ukazała się również pod tytułami :
                               "W sieci pająka" i "Pająk nadchodzi"

Patterson James : Oto nadchodzi pająk. Warszawa : Prószyński i s-ka, 1995, 406s.

2 komentarze:

Taki jest świat pisze...

Debiutu tego autora nie czytałam, a warto uzupełnić tę lukę :)

mpoppins pisze...

Warto, bo widać jak jego książki staja się coraz lepsze. Przynajmniej te z Crossem. Przeczytałam prawie wszystkie i trochę żałuję, ze nie zrobiłam tego w kolejności wydania, myślę, ze byłoby to fajne doswiadczenie

Prześlij komentarz