RSS

wtorek, 13 lipca 2010

"Pamiętnik pisany miłością" James Patterson





Oj, jakże zaskoczył mnie James Patterson, autor Łasicy, przy której drżałam ze strachu i przeżywałam poszukiwania seryjnego mordercy. A tu proszę, mała, bo zaledwie liczącą 206 stron książeczka, a na każdej stronie taka dawka miłości, że aż serce rośnie.Na ostatniej stronie oładki wydawca napisał, że jest to książka głównie adresowana do kobiet.
 Jest to jednak stereotypowe myślenie : miłość = kobiety.
A książka jest piękna, napisana w formie listów młodej matki do jej maleńkiego dziecka.
Opowiada ona o wielkim szczęściu jakie ją spotkało, gdy na drodze stanął Matt - ojciec dziecka i jej mąż.
Ta młoda rodzina bardzo się kochała, oboje wiedzieli i widzieli w sobie najwyższe wartości, szanowali się nawzajem i nieziemsko kochali.

Jest tam wiele prawd przekazanych bardzo prostym językiem, między innymi ta :

"wyobraź sobie,że życie jest grą, podczas której  żonglujesz pięcioma piłeczkami. Są to : praca, rodzina, zdrowie, przyjaciele i uczciwość. Przez cały czas starasz się utrzymać je wszystkie w powietrzu. Nagle pewnego dnia dochodzisz do wniosku, ze praca to piłka z gumy. Nawet jeśli ją upuścisz, odbije się i wróci. Pozostałe cztery - rodzina, zdrowie, przyjaciele i uczciwość - zostały wykonane ze szkła. Gdy któraś z nich upadnie, nieodwracalnie porysuje się, pęknie lub, co gorsza, może się nawet rozbić. Dopiero, gdy człowiek zrozumie naukę płynącą z opowiastki o pięciu piłeczkach, może zacząć pracować nad zachowaniem w życiu niezbędnej równowagi"
Czyż nie powinni poznać tej opowiastki nasi partnerzy życiowi? I ustawić inaczej swoje priorytety ?
Dlatego uważam, że ta książka jest nie tylko dla nas, ale i dla facetów.
Polecam jako sposób na oderwanie się od szarej rzeczywistości, ku pokrzepieniu serc i trochę popłakaniu.

James Patterson : Pamiętnik pisany miłością. Warszawa : Świat Książki, 2001.- 206s.

4 komentarze:

izusr pisze...

Mam ją w planach :) A jeśli chodzi o tego autora to polecam jeszcze bardzo "Listy pisane miłością", oczywiście jeśli nie miałaś jeszcze okazji ich czytać ;)

mpoppins pisze...

izurs bardzo dziękuję, Pattersona znałam dotychczas jako autora trillerów

izusr pisze...

A ja właśnie, żadnego z jego thrillerów nie czytałam, więc nie wiem jak w nich wypada. Na "Listy pisane miłością" trafiłam całkiem przypadkiem, ale ta książka jest naprawdę cudowna :)

mpoppins pisze...

We wszystkich książkach, które czytałam występuje Alex Cross, detektyw, któremu seryjny morderca zabija narzeczoną, w innej partnerkę policyjną, ściga tego oszołoma przez cały czas. Momentami te książki tak mnie wciągnęły, że faktycznie czułam się ta jakbym tam była. Wszystkie powieści Pattersona maja wspólna cechę - czyta się je bardzo szybko. Podoba mi się jego styl i język.Wart przeczytać.

Prześlij komentarz